Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování, organizace a ověření integračního dne pro osoby s postižením
SUCHAN, Radek
Během života a následně během studií jsem se setkával při různých předmětech s pojmy mentální postižení, mentální retardace, socializace. Během prvního a druhého ročníku proběhly jednodenní akce s názvem {\clqq}Spolu to dokážeme.`` Při spoluorganizování těchto setkání mě napadlo vytvořit model či ukázkovou akci pro všechny, kteří chtějí udělat něco výjimečného či zajímavého pro jedince s mentálním postižením. Při průběhu integračních dnů {\clqq}Spolu to dokážeme`` jsem si uvědomil, o jak reciproční vztah se jedná. Právě my, osoby bez handicapu, si při těchto setkáních uvědomujeme, jak jednoduché jsou naše všední starosti a co všechno se můžeme naučit od našich spoluobčanů s postižením. Cílem této práce je vytvoření nového modelu celé akce {\clqq}Spolu to dokážeme``.
Pohybová výchova v základní škole speciální jako součást klíčové vzdělávací kompetence (vhodnost aplikace intervenčního pohybového programu do praxe)\\
LITEROVÁ, Vendula
Ve své práci se zabývám zavedením intervenčního pohybového programu do hodin tělesné výchovy na základních školách speciálních v celém Jihočeském kraji. Výzkumné šetření probíhalo na patnácti školách, kde se vzdělávají lidé s mentálním postižením. Program obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení a byl zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením. Byl aplikován po dobu pěti měsíců a jeho vliv byl ověřen dvojím měřením (vstupní a výstupní). Na základě toho byla zjištěná data statisticky zpracována a vyhodnocena.
Integrace osobnosti a podpora rozvoje zdraví u mentálně postižených jedinců pomocí pohybových aktivit
KURSOVÁ, Vlasta
V práci jsme hodnotili vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj zdraví a integraci osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření probíhalo v patnácti zařízeních Jihočeského kraje, jejichž klienty jsou lidé s mentálním postižením (základní školy speciální, speciální třídy při základních školách nebo speciální třídy při ústavech sociální péče pro mentálně postiženou mládež). Intervenční program směřoval k rozvoji pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením a k rozvoji jejich sociability. Zahrnoval jednoduchá herní, psychomotorická a jógová cvičení včetně základních hudebně rytmických aktivit. Šetření se zúčastnilo celkem 244 osob s mentálním postižením, pohybový program absolvovalo 149 jedinců ze sledovaného vzorku po dobu pěti měsíců (polovina školního roku). Stanovené hypotézy směřovaly do oblasti sledování ukazatelů motorické a sociální kompetence. Získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.